Speerpunt Groene Gordel

Beleeftuin Harlingendinsdag 20 maart 2018 20:28

Hoe denkt de ChristenUnie Harlingen over het groen van de stad?

Groende Gordel

Wilt u in de toekomst een Cirkeltje om wandelen?                                                                    De ChristenUnie wil dat Harlingen rondom de buitenschil bewandelbaar is. Men zou in plaats van een Singeltsje om, een Cirkeltsje om kunnen wandelen.

Als raadslid ben ik sinds 2010 met succes begonnen aanuitbreiding van groen- en wandelgebieden. Eerst gericht op renovatie van het Harlingerbos door de verhoging weg te halen en nieuwe bankjes neer te zetten, samen met een nieuwe laag schelpen. Dit smaakte naar meer! Een visie werd geboren voor de Groene Gordel.

Deze visie heeft ertoe geleid dat recentelijk (na een Initiatiefvoorstel van de ChristenUnie van 2016) besloten is het braakliggende terrein naast Boulegoed in te gaan richten tot groen- en wandelgebied met schelpenpaden. Deze plannen zijn in te zien op onze website en in ons campagnewinkeltje aan de Voorstraat 94.

Maar…., dan zijn wij er nog niet.

Er liggen nog uitdagingen. Deze liggen naast het inrichten van de ongebruikte groene strook bij plan Ludinga in het verbinden van al deze groene stroken, zodat Harlingen in de toekomst één samengevoegde wandeling kan maken.                                               (Strand-Plan Zuid- Biniastate- Groot Ropens- Harlinger Bos- Ludinga en Oosterpark route)

Wilt u in de toekomst een Cirkeltje om wandelen? Helpt u de ChristenUnie dan haar plan af te maken en Stem op de ChristenUnie Harlingen!!

TitelBestandsgrootteMIME-type
20 1 Bijlage 1 Inrichtingsvoorstel Harlinger Bos (1)2,2 MBapplication/pdfdownload

Archief > 2018 > maart