nieuwsbrief Harlingen febr. 2014

zaterdag 08 maart 2014 17:38

Nieuwsbrief ChristenUnie Harlingen,

Februari 2014

Het bestuur wil u middels deze nieuwsbrief weer op de hoogte stellen van de gang van zaken rond de ChristenUnie Harlingen zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Zoals u wellicht weet staan op onze lijst 6 kandidaten te weten: mw. Marga Liefting, ,dhr.Louw vd. Zwaag, mw. Willie Wegman, mw. Mounira Sleiman, mw. Ina Boersma en dhr Jo Fictorie. We mogen dankbaar zijn voor dit enthousiaste team dat de schouders eronder wil zetten.

Bijdrage Marga Liefting

Het afgelopen jaar zijn er veel dingen gebeurd. De wereld is in verandering en Harlingen ook.

De start met de invoering van het parkeervignet, de toezegging van gelden vanuit de Provincie voor de bouw van de bouw van een Cruise kade zijn enkele voor Harlingen ingrijpende voorbeelden van de niet aflatende veranderingen waar wij als gemeente in en voor staan.

Op het moment dat ik dit schrijf heb ik de deadline gehaald om een verkiezingsstukje voor het Friesch Dagblad te schrijven, want ja we zitten nu wel in campagne tijd..

Ik wil van deze gelegenheid ook gebruik maken om te bedanken voor alle overweldigende steun die als een warme douche over ons heenkomt. Na de brief aan de leden zijn er ook op andere manieren mensen gaan ondersteunen, en dat is geweldig. Temeer daar veel handen licht dragen. Dit ervaren wij nu.

Ook zijn er nieuwe leden bijgekomen kortom, de partij groeit!

Aangezien deze brief ook is bedoeld om gebed te vragen. Wil ik mijn gebedsverzoek doen voor de nieuwe Raad en het College, een zegen vragen voor het bestuur van de stad. Dat de Heere een zuiver, oprecht en rein bestuur zal plaatsen plus dat de ChristenUnie weer tot zegen mag zijn voor de stad Harlingen en haar dorpen en dat de Heere God mij bij het openen van mijn mond zal zegenen.

Met vriendelijke groeten,

Marga

Woordje vanuit het bestuur:

Hierbij een klein schrijven vanuit het bestuur. Op de ledenvergadering is de nieuwe samenstelling van het bestuur genoemd en akkoord bevonden. Bij deze nieuws/gebedsbrief zijn ook de notulen van de ledenvergadering van 24-10 2013 gevoegd waarin u de mutaties kunt lezen. Jacob Visser heeft helaas moeten besluiten zich weer terug te trekken vanuit het bestuur omdat het momenteel voor hem te druk is in combinatie met een eigen zaak. We zijn dus nog wel op zoek naar mensen om ons bestuur te versterken. Verder kan de op de ledenvergadering voorgestelde lijstverbinding met de CDA, wat betreft de reststemmen helaas niet doorgaan omdat voor deze lijstverbinding bij de afgelopen ledenvergadering van het CDA geen meerderheid  was.

Een greep uit de dingen die we de afgelopen tijd zoal hebben kunnen doen:

*We hebben naar diverse kranten onze persberichten verstuurd.

*Er zijn fotos gemaakt van de kandidaten voor de publiciteit.

*Posters worden verspreid en folders zijn in de maak.

*We hebben leden en sympathisanten aangeschreven om mee te helpen met woord en daad.

*We hebben een winkelpand  kunnen huren aan de Voorstraat 4 om vandaar uit campagne te  voeren.

*Marga is samen met Louw vd. Zwaag te gast geweest bij Radio Stad Harlingen waarna de Harlinger     Courant daar uitgebreid verslag van heeft gedaan.

In deze brief willen we u ook oproepen om ons te helpen.

We zoeken nog:

1 Mensen die willen folderen in de verschillende wijken.

2 Hulp in de CU Campagneshop op de Voorstraat 4 om vandaar uit campagne te voeren, folders delen en gesprekjes aan te gaan. (van zaterdag 8 maart - dinsdag 18 maart, Het gaat vooral om de tijden 10-12 en 14.00-16.00 Zaterdag 8 maart 10.00  opening met Anja Haga, prov. statenlid)

U kunt zich aanmelden bij : pmmeindertsma@kpnmail.nl of op tel.nr. 433879. dan kunt u ook uw voorkeursdag/tijd aangeven. Ook willen we binnenkort zonodig een belronde doen om hulp te vragen. Wilt u er alvast over nadenken of u mee wilt/kunt doen?

3 Ook kunt u ons nog steeds helpen door een kleine verkiezingsgift over te maken op : NL42 INGB 0003 6433 60 t.n.v. CU Harlingen

4 Wilt u bidden voor al de gemaakte campagneplannen en de verkiezingen.

Dat we weer opnieuw  plaats mogen nemen in de gemeenteraad als ChristenUnie, dat is toch onze aller wens! Nu is het de tijd om ons met elkaar daar voor in te zetten. Helpt u ook mee!!

Ideeen en suggesties blijven welkom!

Met een vriendelijke groet,

Willie Wegman en Joke Meindertsma, namens het CU bestuur Harlingen.

Archief > 2014 > maart