Overbelaste Boa's mogen binnen Harlingen zemmers weren

waterverbodvrijdag 09 september 2016 14:15

Tijdens de eerste commissievergadering na reces van 7 september vroeg Raadslid Marga Liefting van de ChristenUnie hoe wethouder Le Roy het handhaven van het zwemverbod voor zich zag..

Al enige tijd heerst binnen Harlingen ongenoegen over de verbodsbordjes tot zwemmen welke alleen in de wijk Groot Ropens aan de Leeuwerik geplaatst zijn.

Na in een eerder stadium al schriftelijke vragen gesteld te hebben stelde Fractievoorzitter Marga Liefting van de ChristenUnie de wethouder hier afgelopen woensdag twee mondelinge vragen over:

1  Wanneer is dit verbod eigenlijk ingegaan?

2  Hoe ziet de wethouder de handhaving gebeuren?

Over de ingang was de wethouder kort en bondig: De wet was ingegaan in 2003..

Over de handhaving kwam het antwoordt hierop neer dat de overbelaste Boa's dit erbij mogen doen.

Een wassen neus dus, temeer daar het College op de schriftelijke vragen al aan de CU geschreven had een NIET ACTIEF handhaaf beleid na te streven op plekken waar geen scheepvaart is.

Waarom dan toch alleen aan de Leeuwerik? De wethouder was stellig in haar antwoordt"Er was overlast" Dat de enige mensen die dit aangaven enkele bewoners met de achtertuin op het water waren en inmiddels het exclusieve recht hebben hun eigen kinderen en kleinkinderen daar te laten zwemmen schijnt de wethouder niet in de gaten te hebben.

Die heeft zich lekker voor het karretje van de minderheid laten spannen.. Ook haar uitsluit beleid wie als belanghebbend mee mag spreken over dit onderwerp loopt aardig in t oog.

Niemand mag mee spreken, alleen de enkele al eerder reagerende aanpalende bewoners zijn nog welkom. Verder krijgt ook de voorzitter van de buurtvereniging geen uitnodiging noch de rest van Harlingen welke zijn kinderen daar wil laten verpozen.  (laten we het zo klein mogelijk houden) Ondertussen is de wijk ook niet stil blijven zitten en is een petitie begonnen tot vrijstelling van dit verbod.

En ondertussen maakt de ChristenUnie zich ernstig zorgen over de kindonvriendelijke uitstraling van haar bestuur... Pffff

te volgen via Facebook

Archief > 2016 > september